lundi 3 décembre 2018

Move moman yo pap dire lontan


Li di m li konprann kounye a kòman li fasil pou yon moun rive tiye tèt li. Li te panse se te egare ki te ka fè sa, men nan sa l ap travèse a, li santi se youn nan pi gwo desizyon li te ka pran pou fini ak sa. Sa tris wi lè moun ou te fè konfyans lan doute de ou.

Dlo tap sot nan je li. Li pat ka fin pale men mwen te konprann li e m te pataje moman an avèk li malgre tou. Sa te fè m konprann pi plis kòman lavi anpil jèn ap depafini nan silans, nan reziye yo ak tout sa ki parèt devan yo.

Gen plis moun k ap soufri nan silans pase moun k ap rejwi nan reyalite. Gen moun ki montre w lavi l bèl, li pa gen pyès pwoblèm, poutan se estrateji pou doulè yo pa parèt. Yo pa vle nwi moun nan di pwoblèm yo, ni yo pa vle pou pèsonn konprann yo nan bezwen.

Yap viv nan yon fanmi ki pa ba yo valè, yon fanmi ki dwe yo yon ti kote pou repoze kò yo chak aswè. Lè manje fèt, se si yo la yo jwenn. Aprè sa, y a degaje yo nan lari a jan yo jwenn. E se la, kleren an vini, sèks la vini, dwòg la vini, krim nan vini, trayizon an vini, tiye tèt la vini.

Pandan tout reyalite sa yo ap fè it nan fè nwa, nan silans, nan sekrè, kote w pap janm wè, gen anpil nan nou k ap rejwi. N ap byen pase, bèl rad nou ap byen pase, kisa sa gade nou de lòt moun k ap soufri ? Dayè, yo te voye nou lekòl, nou te byen aprann, nou etidye, n ap travay, nou gen mwayen e nou gen rèv nou. Nan ki pran lapènn pou sila ki pat vle chita sou ban lekòl? Chak moun sibi konsekans chwa ou te pran. Awi! e se sa ki fè n ap sibi konsekans vye sistèm sa ki pa bay moun echwe sa yo regle anyen pou nou.

M gade l, m wè dlo ap sot nan zye l. Chak fwa pa m yo anvi mouye tou, m chache kèk pawòl pou m desine pitye mwen. M vire je m gade lòt kote pou m pa wè, men m pa ka anpeche kè mwen senyen. Li te vle fè m konprann moman l ap pase yo di anpil. Domaj, m pat gen anpil reyon solèy pou m te klere dezespwa li.

Tankou li, gen yon pakèt jèn k ap benyen nan gwo latwoublay. Kilès k ap tande yo? Kilès k ap reponn yo lè yo poze kesyon? Kilès k ap panse pou rèv yo? Kilès k ap travay pou chanje sitiyasyon yo? Kilès k ap vin sove yo?Seryezman, m avèg men m pa soud paske mwen tou, m gen kesyon k ap chache repons.

Antouka, zanmi m, move moman w ap travèse yo pap dire tout tan. Kenbe kè, pran pasyans, kontinye konte leve solèy, pa janm sispann koze ak mèt lavi a. M konnen lanmò se pi bon zanmi w ta vle vizite w. Li tap dous kou siwo myèl, li tap soulaje w anpil anpil paske pito w pa la pase pou w la epi w pa itil. Omwen, nan planifye antèman, Ipolit a vizite kèk kè deseche. Men, pa kite move lide sa yo klewonnen nan lespri w.

Nan yon ti tan ankò, pwoblèm yo gen pou tounen listwa!

Fè lafwa!

Jerome Dorsonne Emerson Jde

Ce qui nous manque n’est pas toujours nécessaire

À LA LUMIÈRE DE LA BIBLE

Nous aimons réciter le psaume 23. Plusieurs raisons sont à la base de ce sentiment qui semble nous protéger en répétant les paroles du roi David. D’abord, c’est un poème rempli de promesses faites par un Dieu fidèle à sa parole. Ensuite, nous savons qu’en dépit des péchés que David a
commis, Dieu a tenu ses promesses envers lui. Et finalement, le psaume 23 est très populaire, donc facile à mémoriser. Mais, connaissons-nous vraiment le sens des mots qui le composent, surtout le verbe ‘ manquer?

« Manquer » vient du latin mancare qui signifie « faire défaut ». Il vient aussi du lombard (langue des habitants de Lombard, Italie) « mangian » et de l’ancien haut allemand « mengen » qui signifie « être privé de, ne pas réussir, rater ». Donc, à celui qui ne manque de rien, rien ne lui fait défaut puisqu’il a tout. Cela signifie-t-il que le chrétien a tout ce qu’il a besoin ? On
pourrait répondre à cette question de deux manières. D’abord, cela peut être une façon de renoncer à tout ce qui pourrait lui être utile, comme avoir assez d’argent pour s’acheter tout.

Ensuite, il a tout ce qui est nécessaire même si d’autres personnes penseraient le contraire. Ainsi, face à la tentation, un chrétien peut croire qu’il est dans le besoin alors qu’il n’a besoin de rien. Très souvent, c’est le manque de foi qui rend nos besoins pressants. Nous supposons que les choses vont mal, que Dieu nous abandonne alors que c’est sa volonté.

Imaginons une chrétienne qui n’est pas encore mariée parce que l’homme déclaré est un mondain. Elle aurait pu habiter une belle maison et jouir de beaucoup de privilèges dans la vie. Malheureusement, par son refus, elle a tout perdu. Cette perte, pour la foi chrétienne dans la providence divine, ne doit pas être une vraie perte mais la preuve que rien ne peut empêcher l’enfant de Dieu de survivre.

Remarquons aussi que le verbe « manquer » est conjugué au futur simple, ce qui doit nous faire comprendre que Dieu pourvoira à tous nos besoins au moment opportun, d’où la notion de la foi.

Si nous nous inquiétons ou même abandonnons la foi à cause de l’avenir, c’est que nous avons perdu le sens de cette déclaration : je ne manquerai de rien.
Il est donc important de comprendre le sens des mots dans les versets que nous connaissons par cœur de peur que nous ne soyons pas confus et démotivés dans la marche chrétienne.

Nous devons avoir la confiance que nous avons tout ce qu’il nous faut. Jésus, dans ses paroles sur les inquiétudes, a dit : « Ne vous inquiétez donc pas du lendemain ; car le lendemain aura soin de lui-même. A chaque jour suffit sa peine » (Matthieu 6.34). Il ne suffit pas de citer un verset traditionnellement. Comme Jésus, lors de sa tentation, nous devons avoir l’assurance que les paroles prononcées sont pratiques dans notre vie.

Ne continuons pas à dire que nous ne manquerons de rien si nous ne sommes pas certains que nous avons déjà tout et que rien, comme dit l’apôtre, ne pourra nous séparer de l’amour de Dieu manifesté en Jésus Christ notre Seigneur (Romains 8.33-39).

Jérôme Dorsonne Emerson
Ecrivain / Conférencier

On n’est jamais trop jeune pour servir Dieu

  1 Samuel 2.22-26 22  Or Héli était fort vieux, et il apprit tout ce que faisaient ses fils à tout Israël, et qu’ils couchaient avec les ...