vendredi 15 janvier 2016

Meditasyon pou jodi a #79 : Pou evite divòs ak remaryaj ilegal (twazyèm pati)

Sa ki lakoz divòs
Otorizasyon Moyiz bay pou divòs la pa fè remaryaj la yon enpozisyon, pwiske moun ki inosan an ka padone moun ki fè adiltè a. Anplis, direktè lalwa yo ak farizyen yo te kondane fanm adiltè a alòske Jezi te padone li, li di: “ Ou mèt ale. Men, pa janm fè peche ankò” (Jan 8.11). Si moun ki koupab la toujou kontinye nan enfidelite a, moun ki viktim lan ka divòse ak li, men li pa oblije remarye. Entèpretasyon sa a ka valab pou moun ki te marye avan yo te konvèti. (1 Korent 7.12-17).
Yon kòz ki pa bon
Remaryaj la posib men sa ki lakoz li a pa bon. Moyiz te pèmèt divòs akoz kè lòm te di e non paske sa te nan volonte Bondye ni se pa t pou fè lòm pase pou pi bon devan fanm. Annou wè kisa ki te pwovoke tipale sa a ant Jezi ak farizyen yo.
Ilèl ak Chamayi
Ilèl ak Chamayi se te de chèf relijye ki te reprezante de gwoup opinyon nan peyi Izrayèl nan epòk Moyiz la. Yo pat entèprete divòs lejitim nan menm jan (Detewonòm 24.1-4). Pou Ilèl, mari a te ka divòse ak madanm li pou kennenpòt bagay la, tandike Chamayi te anseye ke divòs la pat dwe fèt ke pou yon bon kòz. De entèpretasyon sa yo te divize pèp la.
Menm jan yo te fè l pou fanm adiltè a, jwif yo te bezwen pran Jezi nan pèlen ak kesyon sa a: “Eske lalwa nou pèmèt yon nonm kite ak madanm li pou nenpòt ki kòz?” (Matye 19.3). Repons Jezi te bay la te voye entèpretasyon Ilèl la jete e li te ale pi lwen ke pa Chamayi a (Matye 19.9). Kounye a, pou yon mari divòse ak madanm li, li te dwe kenbe li nan adiltè. Sinon, pa p gen ni divòs ni remaryaj. Tout jan divòs la ak remaryaj la ta fèt, depi se pa kòz enfidelite, l’ap bay adiltè pou rezilta.
Yo fè konnen ke te gen kèk mari ki te konn fè plan pou madanm yo tonbe nan adiltè, yon fason pou yo te ka gen prèv pou divòse. Erezman, moun k’ap jije adiltè yo konn tout bagay. Pa gen moun ki ka twonpe li. Non li se Bondye. Yon kretyen ki konnen Bondye ap aji daprè lwa Bondye a ki ekri nan kè li (Som 119.11). Siw ranje kò w pou detwi lalwa Bondye a, se ou menm k’ap detwi paske non sèlman remaryaj la ka lakoz adiltè, men sa ki pi rèd la se pèdi nanm ou an akoz adiltè (1 Korent 6.9).
Yon vrè mari kretyen ap okipe zafè ki pou fè madanm li plezi, li pap chache rezon pou divòse ak li. Se menm bagay la pou madanm ki kretyen an (1 Korentyen 7.32-34). Bib la pa pale sèlman de soumisyon madanm nan (1 Pyè 3.1), men li pale de lanmou ( Efezyen 5.22) ak sajès mari a nan vi l’ap mennen ak madanm li (1 Pyè 3.7).
Ke Sentespri Bondye lave tout ou menm ak dlo pawòl li pou w ka konnen sa Bondye vle, sa ki byen, sa ki fè l plezi, sa ki bon nèt ale”.
Se pou ou byen medite ! Pase yon bon jounen !
Aswiv…
Jérôme Dorsonne Emerson

Méditation du jour #79: Pour éviter le divorce et le remariage illégal (troisième partie)


La cause du divorce

En autorisant le divorce, Moïse n'imposait pas le remariage, puisque l'époux innocent peut pardonner l'époux adultère. En plus, les scribes et les pharisiens condamnaient la femme adultère alors que Jésus l'avait pardonnée, disant:"va et ne pèche point". (Jean 8.11)  Si l'époux coupable persévère dans son infidélité, l'époux victime peut se divorcer de lui mais il n'est pas obligé de se remarier. Cette interprétation peut être valable pour  l'époux païen qui est converti (1 Corinthiens 7.12-17).

Une mauvaise cause

Le remariage est possible mais sa cause n'est pas loyale. Moïse l'a permis à cause de la dureté du cœur de l'homme et non selon la volonté de Dieu, ni pour surestimer les hommes par rapport aux femmes. Voyons ce qui a bien pu provoquer cette conversation entre Jésus et les pharisiens.

Hillel et Shammai

Hillel et Shammaï furent deux rabbins qui représentaient deux écoles de pensée en Israël à l'époque de Moïse. Leurs interprétations du divorce étaient différentes sur le divorce légitime. (Deuteronome 24.1_4). Pour Hillel, le mari pouvait répudier sa femme pour quoi que ce soit, alors que Shammaï enseignait que le divorce ne devait pas avoir lieu sans une bonne cause. Ces deux interprétations ont divisé le peuple.

Comme ils ont fait pour la femme adultère, les juifs ont éprouvé Jésus avec cette question: "Est-il permis à un homme de répudier sa femme pour un motif quelconque?"(Matt 19.3). Sa réponse rejetait l'interprétation de Hillel et allait plus loin que celle de Shammaï (Matt 19.9). Alors, pour se divorcer de sa femme, le mari devait avoir une preuve d'infidélité. Sinon, pas de divorce ni de remariage. Toute forme de divorce ou de remariage qui a lieu sans infidélité mène à  l'adultère.

On raconte que certains maris ont planifié l'infidélité de leurs épouses afin d'avoir une preuve pour divorcer. Heureusement, celui qui jugera les adultères sait tout. Personne ne peut le tromper. Son nom est Dieu. Un chrétien qui connait Dieu agit selon sa loi qui est écrite dans son cœur (Psaumes 119.11). Si vous vous arrangez pour détruire la loi de Dieu, c'est vous qui serez détruit parce que le remariage peut non seulement causer l'adultère mais surtout la perdition à cause de l'adultère (1 Co 6.9).

Un vrai mari chrétien s'inquiète des moyens de plaire à sa femme et non des causes pour se divorcer d'elle. C'est valable pour l'épouse chrétienne (1 Co 7.32-34). La Bible ne parle pas seulement de la soumission de la femme (1 Pierre 3.1), mais aussi de l'amour(Ephésiens 5.25) et de la sagesse du mari dans ses rapports avec sa femme (1 Pierre 3.7).

Que le Saint-Esprit de Dieu vous lave entièrement avec l'eau de sa parole "afin que vous discerniez quelle est la volonté de Dieu, ce qui est bon, agréable et parfait".

Bonne méditation! Bonne journée!

A suivre...

Jérôme Dorsonne Emerson

On n’est jamais trop jeune pour servir Dieu

  1 Samuel 2.22-26 22  Or Héli était fort vieux, et il apprit tout ce que faisaient ses fils à tout Israël, et qu’ils couchaient avec les ...