samedi 16 janvier 2016
Méditation du jour #80: Pour éviter le divorce et le remariage illégal (quatrième partie)
Le divorce : est-ce vraiment le bon choix ?
Nous sommes souvent très déterminés à vouloir nous marier. Pour ce faire, nous sommes prêts aux sacrifices les plus grands. Nous faisons des dépenses énormes pour l’organisation et les noces. Nous empruntons des voitures de grande marque pour vanter notre bonheur. Parfois, nous empruntons de l’argent même si nous n’avons pas la garantie du remboursement.
Pourquoi ne faisons-nous pas les mêmes sacrifices pour sauver le mariage au lieu de le briser ? Parfois, nous acceptons d’abandonner nos parents malhonnêtement et même aventurer la mort pour nous attacher à nos fiancés. Nous refusons de croire que tel choix est mauvais. Nous sommes tellement aveuglés que nous rejetons les conseils de nos parents, de nos amis et des responsables de l’église.
Avant, nous étions sûrs que c’était la volonté de Dieu. C’est Dieu qui m’a donné cette femme. Mon mari est le choix de Dieu. Pourtant, quelques mois ou années après, nous commençons à douter de notre choix. Nous n’avons plus le même amour qui nous a poussés à nous marier. La meilleure solution est le divorce. Souvenons-nous de notre serment à la cérémonie qui a poussé les invités à applaudir ? Souvenons-nous du baiser qui a déclenché des rires ? Dieu était là.
Maintenant, quand nous sommes persuadés que nous avons fait un mauvais choix, aucun sacrifice n’est plus important. On s’en fout des commandements de Dieu sur le mariage. Nous sommes prêt à violer tous les principes bibliques pour nous débarrasser de la femme que nous avons aimée, de l’homme que nous avons choisi. Et nous pensons pouvoir nous moquer de Dieu en voulant briser un engagement que nous avons pris en son nom ? Non, mon ami, les choses ne sont pas comme ça.
Nous aimons hypocritement cette chanson qui dit : « Quand Jésus dit oui, personne ne peut dire non ». Alors, ma question est celle-ci : « Jésus, avait-il dit ‘oui’ pour votre mariage ? ». Si oui, n’est-ce pas le diable qui dit « non » aujourd’hui ? Sinon, nous avons menti en prenant son nom comme témoin ? Eh bien, serait-ce un crime si c’est le prix de notre mensonge que nous payons ?
Réfléchissez mon frère, ma sœur ! Car la volonté de Dieu est que le mariage dure jusqu’à la mort.
Bonne méditation !
Jérôme Dorsonne Emerson
vendredi 15 janvier 2016
Meditasyon pou jodi a #79 : Pou evite divòs ak remaryaj ilegal (twazyèm pati)
Sa ki lakoz divòs
Otorizasyon Moyiz bay pou divòs la pa fè remaryaj la yon enpozisyon, pwiske moun ki inosan an ka padone moun ki fè adiltè a. Anplis, direktè lalwa yo ak farizyen yo te kondane fanm adiltè a alòske Jezi te padone li, li di: “ Ou mèt ale. Men, pa janm fè peche ankò” (Jan 8.11). Si moun ki koupab la toujou kontinye nan enfidelite a, moun ki viktim lan ka divòse ak li, men li pa oblije remarye. Entèpretasyon sa a ka valab pou moun ki te marye avan yo te konvèti. (1 Korent 7.12-17).
Yon kòz ki pa bon
Remaryaj la posib men sa ki lakoz li a pa bon. Moyiz te pèmèt divòs akoz kè lòm te di e non paske sa te nan volonte Bondye ni se pa t pou fè lòm pase pou pi bon devan fanm. Annou wè kisa ki te pwovoke tipale sa a ant Jezi ak farizyen yo.
Ilèl ak Chamayi
Ilèl ak Chamayi se te de chèf relijye ki te reprezante de gwoup opinyon nan peyi Izrayèl nan epòk Moyiz la. Yo pat entèprete divòs lejitim nan menm jan (Detewonòm 24.1-4). Pou Ilèl, mari a te ka divòse ak madanm li pou kennenpòt bagay la, tandike Chamayi te anseye ke divòs la pat dwe fèt ke pou yon bon kòz. De entèpretasyon sa yo te divize pèp la.
Menm jan yo te fè l pou fanm adiltè a, jwif yo te bezwen pran Jezi nan pèlen ak kesyon sa a: “Eske lalwa nou pèmèt yon nonm kite ak madanm li pou nenpòt ki kòz?” (Matye 19.3). Repons Jezi te bay la te voye entèpretasyon Ilèl la jete e li te ale pi lwen ke pa Chamayi a (Matye 19.9). Kounye a, pou yon mari divòse ak madanm li, li te dwe kenbe li nan adiltè. Sinon, pa p gen ni divòs ni remaryaj. Tout jan divòs la ak remaryaj la ta fèt, depi se pa kòz enfidelite, l’ap bay adiltè pou rezilta.
Yo fè konnen ke te gen kèk mari ki te konn fè plan pou madanm yo tonbe nan adiltè, yon fason pou yo te ka gen prèv pou divòse. Erezman, moun k’ap jije adiltè yo konn tout bagay. Pa gen moun ki ka twonpe li. Non li se Bondye. Yon kretyen ki konnen Bondye ap aji daprè lwa Bondye a ki ekri nan kè li (Som 119.11). Siw ranje kò w pou detwi lalwa Bondye a, se ou menm k’ap detwi paske non sèlman remaryaj la ka lakoz adiltè, men sa ki pi rèd la se pèdi nanm ou an akoz adiltè (1 Korent 6.9).
Yon vrè mari kretyen ap okipe zafè ki pou fè madanm li plezi, li pap chache rezon pou divòse ak li. Se menm bagay la pou madanm ki kretyen an (1 Korentyen 7.32-34). Bib la pa pale sèlman de soumisyon madanm nan (1 Pyè 3.1), men li pale de lanmou ( Efezyen 5.22) ak sajès mari a nan vi l’ap mennen ak madanm li (1 Pyè 3.7).
Ke Sentespri Bondye lave tout ou menm ak dlo pawòl li pou w ka konnen sa Bondye vle, sa ki byen, sa ki fè l plezi, sa ki bon nèt ale”.
Se pou ou byen medite ! Pase yon bon jounen !
Aswiv…
Jérôme Dorsonne Emerson
Méditation du jour #79: Pour éviter le divorce et le remariage illégal (troisième partie)
La cause du divorce
En autorisant le divorce, Moïse n'imposait pas le remariage, puisque l'époux innocent peut pardonner l'époux adultère. En plus, les scribes et les pharisiens condamnaient la femme adultère alors que Jésus l'avait pardonnée, disant:"va et ne pèche point". (Jean 8.11) Si l'époux coupable persévère dans son infidélité, l'époux victime peut se divorcer de lui mais il n'est pas obligé de se remarier. Cette interprétation peut être valable pour l'époux païen qui est converti (1 Corinthiens 7.12-17).
Une mauvaise cause
Le remariage est possible mais sa cause n'est pas loyale. Moïse l'a permis à cause de la dureté du cœur de l'homme et non selon la volonté de Dieu, ni pour surestimer les hommes par rapport aux femmes. Voyons ce qui a bien pu provoquer cette conversation entre Jésus et les pharisiens.
Hillel et Shammai
Hillel et Shammaï furent deux rabbins qui représentaient deux écoles de pensée en Israël à l'époque de Moïse. Leurs interprétations du divorce étaient différentes sur le divorce légitime. (Deuteronome 24.1_4). Pour Hillel, le mari pouvait répudier sa femme pour quoi que ce soit, alors que Shammaï enseignait que le divorce ne devait pas avoir lieu sans une bonne cause. Ces deux interprétations ont divisé le peuple.
Comme ils ont fait pour la femme adultère, les juifs ont éprouvé Jésus avec cette question: "Est-il permis à un homme de répudier sa femme pour un motif quelconque?"(Matt 19.3). Sa réponse rejetait l'interprétation de Hillel et allait plus loin que celle de Shammaï (Matt 19.9). Alors, pour se divorcer de sa femme, le mari devait avoir une preuve d'infidélité. Sinon, pas de divorce ni de remariage. Toute forme de divorce ou de remariage qui a lieu sans infidélité mène à l'adultère.
On raconte que certains maris ont planifié l'infidélité de leurs épouses afin d'avoir une preuve pour divorcer. Heureusement, celui qui jugera les adultères sait tout. Personne ne peut le tromper. Son nom est Dieu. Un chrétien qui connait Dieu agit selon sa loi qui est écrite dans son cœur (Psaumes 119.11). Si vous vous arrangez pour détruire la loi de Dieu, c'est vous qui serez détruit parce que le remariage peut non seulement causer l'adultère mais surtout la perdition à cause de l'adultère (1 Co 6.9).
Un vrai mari chrétien s'inquiète des moyens de plaire à sa femme et non des causes pour se divorcer d'elle. C'est valable pour l'épouse chrétienne (1 Co 7.32-34). La Bible ne parle pas seulement de la soumission de la femme (1 Pierre 3.1), mais aussi de l'amour(Ephésiens 5.25) et de la sagesse du mari dans ses rapports avec sa femme (1 Pierre 3.7).
Que le Saint-Esprit de Dieu vous lave entièrement avec l'eau de sa parole "afin que vous discerniez quelle est la volonté de Dieu, ce qui est bon, agréable et parfait".
Bonne méditation! Bonne journée!
A suivre...
Jérôme Dorsonne Emerson
jeudi 14 janvier 2016
Méditation du jour #78 : Pour éviter le divorce et le remariage illégal (Deuxième partie)
[Ce sujet est très difficile à cause d’un manque d’observation des versets qui en parlent et des réactions immodérées de la part de certains chrétiens qui ne croient pas au remariage. Pour cela, je vous demande de suivre chaque partie attentivement sans idée préconçue. Lisez les textes à plusieurs reprises. Laissez-vous diriger par le Saint-Esprit afin qu’il vous convainque de la vérité. Ce sujet est traité dans un cadre biblique.]
Qu’est-ce que le divorce ?
Le divorce est la rupture légale du mariage. Il a pour synonymes : séparation, répudiation, désaccord, contradiction, discordance, divergence et opposition. Il peut être planifié, forcé ou légitimé, mais il n’est pas conseillé vu que le mariage a ses problèmes et que les époux ont juré de rester ensemble pour le meilleur et pour le pire. L’interprétation des Témoins de Jéhovah sur le divorce se porte sur l’intention de refaire sa vie avec une autre personne, ce qui est une trahison. Quoique cela, il paraît la solution la plus facile pour certaines personnes.
Dieu et le divorce
Dieu déteste le divorce (Malachie 2.16). Dans l’entretien entre Jésus et les juifs (Matthieu 19.1-8), nous pouvons remarquer que la volonté de Dieu, au commencement, était que le mariage dure pour la vie, mais à cause de la dureté du cœur des hommes, Moïse a du autoriser le divorce (Deutéronome 24.1-4 : mariage légitime). Si le divorce est autorisé, sachez d’abord qu’il n’est pas la meilleure solution, ensuite, il n’entraîne pas toujours le remariage et finalement, le mari divorcé ne peut pas se remarier avec la femme divorcée. Ce serait une abomination devant l’Eternel (Deutéronome 24.4). Par conséquent, il est important de bien choisir l’homme ou la femme de sa vie avant de s’engager dans la vie du mariage. Il est plus avantageux de réfléchir sur les conséquences du divorce qu’à le faire. Vous êtes libre de vous divorcer de o votre époux mais vous n’êtes pas libre de vous remarier comme bon vous semble.
Les conséquences du divorce
Si le mariage peut avoir le divorce comme conséquence, le divorce également en a les siennes. Parmi eux, citons les suivantes concernant le mariage chrétien: l’abandon du foyer qui entraîne automatiquement l’abandon des enfants; des enfants mal éduqués; une mauvaise réputation dans la société; la possibilité de contracter un nouveau mariage pire que le premier; les conflits d’héritage entre les enfants des deux foyers; un mariage adultérin (Marc 10.10-12); exposition à l’adultère (Matthieu 5.32); un traumatisme; la misère; des querelles entre l’ancienne et la nouvelle épouse.
Celui qui désire le divorce doit penser à toutes ces conséquences.
A suivre...
Bonne méditation !
Jérôme Dorsonne Emerson
https://m.facebook.com/jeromedorsonnemerson/
Meditasyon pou jodi a #78 : Pou evite divòs ak remaryaj ki pa legal (Dezyèm pati)
Kisa divòs la ye ?
[Sijè sa a difisil anpil akoz yo manke gade vèsè ki pale de li e gen anpil reyaksyon san moderasyon ke kèk moun ki pa kwè nan remaryaj yo fè. Poutèt sa, mwen mande ou pou w swiv chak pati sijè avèk atansyon san ou pa gen yon ide ki la deja. Li vèsè yo plizyè fwa. Kite Sentespri dirije w pou li ka konvenk ou de verite a. Sijè sa a trete nan yon kad biblik]
Kisa divòs la ye ?
Divòs la lè maryaj la kraze nan yon fason legal. Si w pa ta vle di divòs, ou ka di: separasyon, kite, dezakò, kontradiksyon, divèjans ak opozisyon. Divòs la ka planifye, li ka fòse oubyen legal men se pa yon bon konsèy pou w divòse paske maryaj la gen pwoblèm pal e moun ki marye yo te jire pou yo rete ansanm nan bon kou nan move tan. Temwen Jeova yo entèprete divòs la sou sa ki gen awè ak entansyon moun lan pou l al fè vi li ak yon lòt moun, se yon trayizon. Malgre sa, divòs la sanble se solisyon ki pi fasil la pou kek moun.
Bondye ak divòs
Bondye rayi divòs (Malachi 2.16). Nan yon ti pale ki te genyen ant Jezi ak farizyen [jwif] yo (Matye 19.1-8), nou ka wè ke volonte Bondye, depi nan kòmansman, se te pou maryaj la dire pandan tout vi a, men akoz kè lòm ki di, Moyiz te oblije otorize divòs la (Detewonòm 24.1-4 : maryaj lejitim). Si divòs la otorize, konnen dabò ke li pa solisyon ki pi bon an, answit li pa toujou lakoz remaryaj e anfen mari ki divòse a pa ka remarye ak madanm nan. Se t’ap yon bagay ki pa bon menm devan Senyè a (Detewonòm 24.4). Konsa, li enpòtan pou w byen chwazi moun pa w la avan ou angaje w nan zafè maryaj. Gen plis avantaj lè w reflechi sou konsekans divòs la ke lè ou fè l. Ou lib pou w divòse ak moun ou marye a men ou pa lib pou w remarye jan w vle jan w pito.
Konsekans divòs
Si divòs la ka konsekans maryaj, divòs la gen konsekans pa l tou. Pami yo, annou site sila yo: kite fwaye a ki tou vle di kite timoun yo; timoun yo ap mal edike; w ap gen yon vye repitasyon nan sosyete a; li posib pou w fè yon lòt maryaj ki pi mal ke premye a; ka gen anpil konfli pou byen ant timoun de fwaye yo; ou ka remarye men maryaj la lakoz adiltè, (Mak 10.10-12) ; ou lakoz moun ou kite a fè adiltè (Matye 5.32) ; moun ki divòse a ka gen yon twoub moral ; lamizè ; zen ant ansyen ak nouvo madanm nan.
Yon moun ki ta renmen divòse dwe panse ak konsekans sa yo.
Se pou ou byen medite !
Jérôme Dorsonne Emerson
13/01/16 Méditation du jour #77 : Pour éviter le divorce et le remariage illégal (Première partie)
Le mariage est un engagement sacré. Cela veut dire qu’il vient de Dieu et qu'on ne doit pas violer ses principes. Selon ce que nous lisons dans la Bible, trois choses peuvent détruire le mariage : la mort (1 Corinthiens 7.39), le divorce et l’infidélité. (Matthieu 19.9)
Cependant, si le divorce n’est pas la cause de l’infidélité, le remariage est jugé illégal, toujours selon Jésus. Voilà pourquoi les disciples ont dit : « Si telle est la condition de l'homme à l'égard de la femme, il n'est pas avantageux de se marier. » (Matthieu 19.10). Si le mari pouvait inventer une cause quelconque pour renvoyer sa femme sur la loi, Jésus ne le permet pas ainsi sous la grâce, d’où la difficulté pour un conjoint chrétien de se divorcer pour se contracter un nouveau mariage.
Malgré l’enseignement de Dieu, de Jésus et de l’apôtre Paul sur les conditions du remariage, il se trouve que même des pasteurs se remarient sans prendre ces enseignements en considération. Pour certains couples dont le mari ou la femme ne veut pas scandaliser sa famille ou se remarier, nous constatons un divorce illégal et une vie paisible dans l’adultère.
Si les hommes ne savent pas tout ce qui passe dans un foyer, voire de vos péchés secrets Dieu sait tout. Et la Bible est claire là-dessus : « Que le mariage soit honoré de tous, et le lit conjugal exempt de souillure, car Dieu jugera les impudiques et les adultères. » (Hébreux 13.4)
Un homme averti en vaut deux !
A suivre…
Bonne journée !
Jérôme Dorsonne Emerson
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Meditasyon pou jodi a #77:
Pou evite divòs ak remaryaj ki pa legal (premye pati)
Maryaj se yon angajman ki sakre. Sa vle di li soti nan Bondye, nou pa dwe vyole prensip li yo. Daprè sa nou li nan Bib la, gen twa bagay ki ka detwi maryaj la : lanmò (1 Korent 7.39), divòs ak enfidelite (Matye 19.9).
Sepandan, si se pa enfidilite ki lakoz divòs la, remaryaj la pa legal, se toujou Jezi k’ap pale. Se poutèt sa disip li yo te di: “Si se konsa bagay la ye pou yon nonm ak madanm li, pito yon nonm pa marye” (Matye 19.10) Si sou lalwa, mari a te ka envante yo koz pou l divòse ak madanm li, Jezi pa pèmèt sa sou lagras, e se la a li vin difisil pou yon kretyen ki marye divòse pou l marye ak yon lòt moun.
Malgre sa Bondye, Jezi ak apot yo di sou kondisyon pou yon moun remarye, nou jwenn gen pastè ki remarye san yo pa okipe ansèyman sa yo. Pou kèk koup kote ke mari a oubyen madanm nan pa vle eskandalize fanmi li oubyen remarye, nou wè gen yon divòs ilegal ak yon vi san kè sote nan adiltè.
Si lòm pa konnen tout sa kap pase nan yon fwaye, alewè pou peche w ap fè ankachèt, Bondye konnen tout bagay. E Bib la klè sou sa : « Maryaj se yon bagay tout moun dwe respekte anpil. Moun ki marye yo dwe rete fidèl yonn ak lòt. Bondye gen pou jije moun k’ap mennen movèz vi yo ansanm ak moun k’ap fè adiltè yo. » (Ebre 13.4)
Malè avèti pa tiye kokobe !
Annou swiv…
Pase yon bon jounen
Jérôme Dorsonne Emerson
mardi 12 janvier 2016
Meditasyon pou jodi a #76 : 12 janvye 2010 : Bondye te la !
12 janvye 2010, jou sa a, chak moun t ap regle aktivite yo. Pat gen moun ki te atann ak yon gwo tonton katastwòf konsa. Se te yon jou tankou tout jou yo : ayè, jodi a e demen. Solèy la te deja kouche. Nan lari yo, machann yo te chita san kè sote. Nan anpil kay, timoun yo te chita devan televizyon pou gade dènye epizòd fèyton yo te pi renmen yo. Malè a nan wout.
Nan machin yo, chofè pat fè lòt bagay ke panse ak tikonfò yo pandan yo t ap pase bò poto limyè ak bò yon bann kay ki mal konstwi. Anndan kay sa yo ki te tankou kav kote moun rete, te gen timoun, elèv lekòl, etidyan, granmoun, avoka, doktè, moun andikape, nouris, pwofesè ki tap prepare kou yo, pastè, politisyen, angwo, se te frè ak sè nou ki t’ap viv ladan yo. Malè a rive.
4è 53 minit. Tout moun t’ap kouri pasi pala. Gen sa ki t’ap kouri sove po yo devan lanmò tandike gen lòt ki tap vin rankontre lanmò. Ni moun ki bon ni moun ki pa bon te pase nan kalamite sa a. Hollywood te rate yon pati nan fim nan ki te dire 33 segonn. Plis pase 230 mil mò, 1,2 milyon moun san kote pou rete. Yon souvni ki bay latwoublay ! Nou p ap janm bliye jou sa a ! Men ki kote Bondye te ye ? Poukisa li te kite masak natirèl sa a fèt ?
Bondye te la ! Lè pitit li yo te nan esklavaj nan peyi Lejip. Lè sòlda yo tap kloure Jezi sou kwa a. Lè yo t ap kalonnen Etyèn ak kout wòch. Lè wa Ewod te fè yo tiye Jak ak kout nepe. Nan premye ak dezyèm gè mondyal la, Bondye te la. E li toujou la! W ap chache li? Li kanpe devan pòt kè ou epi l ap di : « Mwen vle sove ou »
Zanmi mwen, ou menm avèk mwen ka mouri sou tè sa a. Lanmò se konsekans peche nou yo men Jezi te pase anba lanmò pou li te ka epanye nou de dezyèm lanmò a. Sis lane aprè, vant mòde a la pi rèd men talè konsa l ap disparèt : « Li gen pou l cheche tout dlo nan je yo. P’ap gen lanmò ankò, yo p’ap nan lapenn ankò, yo p’ap janm plenyen ankò, yo p’ap janm soufri ankò. Tout vye bagay sa yo pral disparèt. » (Revelasyon 21.4). Sa se pwomès Bondye nou t ap priye 12 janvye 2010 la.
Ke li konsole ou !
Ann selebre lavi !
Jérôme Dorsonne Emerson
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